2009. máj. 19.

3 perces kenyér

Anno megfogadtam, hogy ebbe a blogba nem fogok ételrecepteket feltenni, de most nem bírom megállni, hogy ne osszam meg ezt a kenyérreceptet. Már réges régen leírtam egy liszteszacskóról, de valahogy csak most került sor a kipróbálására. Tényleg 3 perc alatt megvan az összeállítás, a sütőből való kivételig pedig alig egy óra telik el. Nálam most kiütötte a nyeregből a dagasztás nélküli másfélórás kenyeret, és a családnak is nagyon-nagyon ízlik :-).

Kell hozzá: 500 g teljes kiőrlésű búzaliszt (tegnap véletlenül tönkölyt raktam a malomba, kivenni már nem akartam, ebből is nagyon finom lett - miért is ne lenne az, hisz ez is egy búzafajta :-)), 450 ml víz, 1 kockaélesztő (német receptről van szó, itt csak 42 g-os a kockaélesztő), 2 teáskanál só, 2 evőkanál balzsamecet, mandula, napraforgó, tökmag (vagy bármilyen egyéb mag)

Az élesztőt a langyos vízzel el kell keverni, hagyni felfutni (én icipici nádcukrot tettem bele). A lisztet, sót, ecetet és élesztős vizet elkeverni, majd 3 percen keresztül folytatni a műveletet. Végül a magokat belekeverni. Egy formát kiolajozni, zabpehellyel megszórni, beletenni a masszát. Betenni a hideg (!) sütőbe, bekapcsolni azt 200 fokra (ha légkeveréses 170-re), 50 percig sütni. Majd kivenni a formából, és anélkül még 10 percen keresztül sütni.

12 megjegyzés:

Kat írta...

hú, ezt kipróbáljuk, köszi:)

Lívi írta...

Na, ezt én is! :-)
42 gr-os élesztő: nagyon viccesen hangzik :-D Vajon miért épp 42?

OFF: Kriszta: biztos elég lesz, ha csak jún.1-én adom oda a pénzt? Ne adja át neked anyukám előbb Vp.ben (cucctól függetlenül)?

agnes írta...

Blitzbrot? én is próbáltam már, ha nem jutok időben a konyhába, ezt szoktam, de nekem mindig kicsit ragacsos a közepe - lehet, hogy a sütőm rossz. (ja és itt is 42 gramm az élesztő:).

idrah írta...

Hihi... vicces a Blitzbrot név, a liszteszacskón 3-Minuten-Brot-ként szerepelt. Én eddig háromszor csináltam, de nem lett ragacsos, tény hogy a sütőm jó :-). Nem is tudtam, hogy Ausztriában is 42 g az élesztő... :-D

Lívi!
Jó lesz elsején, persze! ;-)

Lívi írta...

Oké!
Nektek pedig jó utat! Már nagyon a végét jártja ez a visszaszámláló! :-)

malyvacsiga írta...

Nahát! Én a dagasztás nélkülit 20-50 percig sütöm, ez nekem olyan hihetetlen, hogy ki kell próbálni. (Péntekig vendégeink vannak, úgyhogy nem most, de UTÁNA!)
Én nem tudom, itthon mekkora az élesztő, hehe. Csak azt, hogy nekem egy negyed kell a D.N.-be...

malyvacsiga írta...

A 20-50 az 20+50 akart lenni. 20 légekverésesen, 50 simán, kicsit alacsonyabb hőfokon.

Lívi írta...

Egy véletlen folytán Aldiban vásároltunk, és ott Linco élesztő volt: 42 grammos :-)))
Megyek is kipróbálni ezt a csodakenyeret :-)

idrah írta...

Lívi, majd írj egy sort, hogy sikerült, és ízlett-e!! :-) ;-)

Lívi írta...

Először is nem Aldi, hanem Lidl volt, ahol a 42 gr.os élesztőt lehet kapni :-D
Másodszor: a kenyér nagyon fini volt! A 1.5 órás DNK nekem nagyon fullasztó 100% tk. lisztből, úgyhogy tartottam ettől itt is, de feleslegesen! Nagyon finom lett, mindenkinek ízlett. Épp most is sül egy :-) Ez most mazsolás-diós. Tibor hozott egyszer ilyet Londonból, nagggyon finom volt - főleg a fincsi sajtokkal... Hmmm.... Biztos ez is jó lesz! :-)

Lívi írta...

Amúgy miért az elhatározás, hogy nem teszel ide recepteket? A répás muffinodról is egy másik blogról kellett értesülnöm, pedig hajaj... Csudafinom! Sokszor csinálok, és eddig mindenkinek ízlett :-)

(mazsolás-diós kenyeret ajánlom! Nagyon fini lett ez is! :-)

idrah írta...

Lívi, köszi hogy megosztottad a tapasztalatot!!!! :-)

Az ok egyszerű: külön, zárt blogba gyűjtögetem a kipróbált recepteket. Egyrészt nem nagyon akarom ide belekeverni, másrészt a receptek 99%-a színvonalas gasztroblogokból származik, szerzői jogi problémákat is felvet, főként, hogy én szinte semmit nem alakítok a recepteken... Szóval csak azzal a céllal viszem fel őket elektronikus formában, hogy ne csak a kockás füzetben legyenek meg, és esetleg az utókor számára a gyakorlati tapasztalatok is meglegyenek (haha... ez akkor lenne igaz, ha nem volna zárt... talán majd a végrendeletembe beleíratom a felhasználói nevet és jelszót :-D)