2009. jan. 16.

Könyves játék

Mályvacsiga játékra invitált, én pedig, mivel már úgy is terveztem egy könyves (igaz mesekönyves) bejegyzést, el is fogadom, és megpróbálom összeszedni, miket olvastam/tunk 2008-ban.

Íme a szabályok: 1. Írd le annak az 5 könyvnek a címét, amiket 2008-ban olvastál.
2. Nevezz meg 5 embert és értesítsd őket. (ezt ki fogom hagyni)
3. Linkelj vissza erre a bejegyzésre. (ezt is, bocs a játékrontásért)

Az sajnos tény és való, hogy nem vagyok egy könyvfaló moly. Szabadidőben sokkal előbb kerül a kezembe a kötőtű, vagy ülök le a gép mellé, vagy tanulok németet, vagy megyünk a családdal csavarogni, mint hogy a polchoz lépjek és le is emeljek onnan valamit. Persze van sok kedvenc régről, amik rendszeresen évről-évre visszatérnek, vannak azért új felfedezések is, de nálunk azt hiszem mindenképpen a gyerekkönyvek vannak a középpontban :-).

1. Ami a tavalyi év első számú olvasmánya és felfedezettje volt számomra, az a Harry Potter hét kötetestől, szőröstül-bőröstül, egy lélegzetre :-). Egyetlen filmet sem láttam 2008 augusztusa előtt, nem olvastam el még a könyvajánlókat sem, szóval nagyjából csak annyit tudtam róla, hogy világsiker, őrület van körülötte. Aztán kezembe vettem az elsőt, teljesen elmerültem a varázslóvilágban, és mondanom sem kell, nagy rajongóvá váltam én is. Ömlengeni nem akarok róla, a kritikusok nagy tömege már megtette ezt ;-). Viszont azt a hibát elkövettem, hogy a kötetek végigolvasása után a filmekbe is belenéztem, és jó nagy csalódás volt, folyamatosan hiányérzettel küszködtem. Persze az olvasási élmény és a fantázia szárnyalása után a sűrített filmet nézve természetes is, de egyáltalán nem is szabadott volna egy hirtelen ötlettől vezérelve a képernyő elé ülni...

2. Orhan Pamuk: Fekete könyv Nobel-díjas török szerző műve, nem könnyű olvasmány (legalábbis nekem nem volt az). Mindenesetre bejött a stílusa, magával ragadott a mondanivaló, a mondatok, a mélység. Sikerült jókor, jó hangulatban kezembe venni a könyvet, így nem türelmetlenül, felületesen olvastam, hanem nyugalmas körülmények közt jól belemélyedve, és szerintem ennél a műnél ez fontos is...

3. Dallos Sándor: A nap szerelmese és az Aranyecset Régi nagy-nagy kedvencek, tavaly is olvastam őket, idén is fogom. Annak ellenére, hogy életrajzi regény (Munkácsy Mihály), nemcsak ismeretet terjeszt, hanem nagyon színes, olvasmányos, romantikus. Számomra letehetetlen, még úgy is, hogy serdülőkorom óta számtalanszor olvastam...

4. Szabó Magda: Az ajtó Nem sok Szabó Magda könyvet vettem régen a kezembe, most vén fejjel kezdem el felfedezni. Persze az Abigélt többször is olvastam, meg az Álarcosbálon is "jókat" bőgtem, a Tündér Lala pedig nagy családi kedvenc. "Az ajtó"-ra nemigen találok szavakat, katartikus élmény volt... Azt hiszem sok Szabó Magdát fogok még olvasni, ha már eddig elmulasztottam :-)!

5. Ide német könyvek kívánkoznának, de komolyabbnak még nem mertem nekiállni, nehogy elmenjen a kedvem ;-). Viszont olvastam szerelmeteseket, meg gyerekkönyveket. Utóbbiak közül Astrid Lindgren a favorit, németül is nagyon szórakoztató, jókat mosolygok.
És ha már könyves téma, akkor a legújabb (karácsonyi) szerzeményeinkről teszek ide egy képsorozatot. Ugyanis most kezdjük felfedezni a német gyerekkönyveket (eddig korainak tartottam). Ákos németül is kezd olvasni, igyekezet is van benne. Én nem merek felolvasni a gyerekeknek, nehogy a helyenként tökéletlen kiejtés bezavarjon a nyelvi fejlődésükbe, de ha Ákos nemsokára jó olvasóvá válik, ő biztos szívesen vállalja majd, akár a húgának, akár saját szórakoztatásra :-).
Szóval körülnéztünk a német könyvpiacon, és azt kell hogy mondjam, a bőség zavara és nagyon magas színvonal uralkodik :-o. Főleg a képeskönyvek terén. De kezdő olvasónak valót is találtunk nagyon jókat. Az abszolút kedvencek:







3 megjegyzés:

Lele írta...

Szépek mind a könyvek!Én a Te gyerekkönyvlistádhoz szívesen ajánlom Streit(Jakob) bácsi törpés mese könyveit.

Lívi írta...

Az ajtó nekem is nagyon tetszett! :-) Én is tervezek idén Szabó Magdát olvasni :-)

idrah írta...

Lele, köszi az ajánlást! :-)

Lívi! Nekem már itt figyel a polcon a Régimódi történet. Csak tudnám mikor kerül a kezembe... :-S