2008. máj. 31.

Szeddmagadeper

Kimentünk ma az eperföldre... Na nem a miénkre (sajnos), hanem amolyan "szeddmagad"-típusúra, ahol jutányos áron lehet a finom, édes, zamatos gyümölcsökhöz hozzájutni, feltéve ha saját erőből leszüreteljük. Vittük a kis kosarunkat, meg a jókora eperéhségünket... :-) A gyerekek is nagy lelkesen nekiálltak a szedésnek, a sorokat átugrálva, egymással versenyezve keresgélték a minél nagyobb eperszemeket. Na, és persze (tudom-tudom nem helyes mosatlanul...) tömték magukba az illatos gyümölcsöket. Felfedezték, hogy a hosszantartó, eperlevelek közti keresgéléssel egy idő után vakarózás jár együtt, és azt, hogy a legnagyobb és legérettebb szemeket szeretik a hangyácskák, csigák, egyéb állatkák is :-).
Gyorsan tele lett a kosár, aztán itthon kezdődött a feldolgozási fázis. Dzsem, epres muffin, eperturmix. Én már rosszullétig ettem magam a nyers gyümölccsel, de mivel az eper a gyengém, egyszerűen nem bírom abbahagyni... ;-)

9 megjegyzés:

márta írta...

S ha belegondolok, hogy a mi epreink otthon a telken pont most érnek, és nincs, ki megegye...:( Itt meg 2,5 Euroba kerül egy fél kiló...Jó étvágyat hozzá nektek!:)

idrah írta...

:-( Akkor az állatkák örülnek, most nekik jut több. Mikor utaztok haza legközelebb?

A szeddmagadeper kilója csak 1,80 euró, úgyhogy igencsak megéri hajladozni az "ültetvényen"...

márta írta...

Nem tudom, mikor utazunk. Talán az őszi szünetben, ami októberben van. Addig biztos nem.:(

Laszlo írta...

Szia, Idrah!

Végignéztem a képeidet itt a blogon.
Nagyon aranyosak vagytok! :D

idrah írta...

:-) Köszi oszkar!!!! ;-)

Én is nézegettem a Te fotóidat... hát csodaszépek!!!! :-O :-)

Laszlo írta...

:D

Kat írta...

Bár nem tartozik az eper-szedés témához szorosan, meg kell jegyeznem, hogy Enikő olyan, mint egy csodaszép kis angyalka.:)) Édes kis pofi, szőke fürtök... tündéri.
Természetesen Ákos is jóképű fiatalember:)

agnes írta...

hm. ezt a kosarat elfogadnám!!! valahogy nem is ettem még idén igazán finom epret:(
(hihi pont ilyen örökölt - szerintem h&m- kardigánja van Szonjának is, mint Enikőnek:)

idrah írta...

Kat! Köszi a bókokat :-) :-)!

Ági! Miénk is örökség :-).