2009. júl. 26.

A vizes festés során a gyerekek használják a színek lélekkel szorosan összefüggő kifejezőerejét, keveredésük törvényeit, majd a foltokból fokozatosan egyre formáltabb alakok válnak, jelezvén a gyermek belső formaerejének kibontakozását. A színeknek a víz az igazi közegük, ott "adják önmagukat", ahogy szétfolynak-összefolynak, keverednek, változnak, átalakulnak. A waldorf iskolában a festés nem a formákról szól, az egy lelki folyamat, a színek minősége, jelenségek, folyamatok "megtestesítése" ez által az elsődleges cél.

Ákos hazahozta ez évi műveit. Olyan jó volt kirakni velük a szobát és nézni, nézni, áhítattal megszemlélni a színkavalkádot... :-)

2 megjegyzés:

kat írta...

Gyönyörűek, nagyon ügyes!

malyvacsiga írta...

Hú, és ezek egy másodikostól?! Fantasztikus! Mondjuk nálunk nemnagyon festenek, vagy ritkábban, formákat abban az életkorban. (De a fiaim később sem tudtak ilyen szépeket, sőt, most sem.)