2008. ápr. 14.

Multikulti


Nagyon jó dolog egy nemzetközi, multikulturális társaság tagjának lenni... Az intenzív németkurzus, ahová járok immáron három hónapja, pontosan egy ilyen társaság. 14 ember a világ minden tájáról: Japánból, Kínából, Ukrajnából, Moldáviából, Romániából, Magyarországról, Mexikóból, Peruból, Kolumbiából, Kenyából és az USA-ból. Csupa olyan ember gyűlt össze a csoportunkban, aki vidám, nyitott, közlékeny. Sokat tanultam tőlük (is) az elmúlt hónapokban...

Ma mindenki az országáról tartott 5-10 perces kiselőadást fotókkal, térképekkel... lelkesedéssel és szívében szeretettel a saját hazája iránt. Nagy öröm volt hallgatni...

4 megjegyzés:

márta írta...

Bocsánat, hogy csak így, ismeretlenül...de nagyon érdekelne, hogy milyen kurzusra jársz? Mi három hete költöztünk Németországba, és nagyon keresek most magamnak valamit, mert nem boldogulok az egyelőre csekélyke nyelvtudásommal...

idrah írta...

Szia Márta!

Én a helyi (Ravensburg) Volkshochschule által szervezett intenzív kurzusra járok. Ez úgy tudom, minden nagyobbacska városban megtalálható... Van mindenféle szint (A1, A2, B1, B2 (B-k a középfokok), C1, C2), ha nem tudod magad "besorolni", biztosítanak arra lehetőséget, hogy egy rövid teszt és beszélgetés után kiderüljön a neked megfelelő. Ezek a VHS-s tanfolyamok egyébként árban is egész jók, vannak esti és délelőtti órák is. Mert pl. a Goethe Intézet is szervez kurzusokat (nagyvárosokban), de szerintem iszonyú áron...

Te merrefelé élsz itt No-ban? Azt megkérdezhetem, hogy találtál rá a blogra?

márta írta...

Kösz az infót. Mi Türingiában lakunk (Bad Berka, Weimar mellett). Utánanézek ennek a kurzusnak.
Azt ne is kérdezd, hogy találtam rá erre a blogra, mert nem tudnám megmondani. Véletlenül, talán kommenteltél valami okosat valahol, és akkor megjegyeztelek, mert érintve éreztem magam a költözésünk miatt. Talán én is beférek a "kevésbé ismerős" kategóriába, ha nem gond...:)

idrah írta...

ÓÓÓÓ, persze, hogy beleférsz!!! :-))) Már egy órája a blogodat olvasom (mert ugyebár én kezdő blogger, nagyokos fejjel, rájöttem, ha rákattintok a nevedre, láthatom a profilodat :-)... nagyon élvezem, jókat nevetek! Azt hiszem, állandó olvasóval gyarapodsz... ;-)

Visszatérve a tárgyra, tényleg javasolom a VHS-s tanfolyamot!!! Én nagyon sokat fejlődtem (kiutazásunkkor szerintem én is hasonló szinten álltam, mint Te most), persze ehhez kellett az is, hogy nagyszerű tanárokat fogtam ki. Majd számolj be, mire jutottál!

Ja, és mi veszprémiek vagyunk :-)...