2008. ápr. 24.

Történések innen-onnan

Tavasz lévén elkezdtem ma egy méregtelenítő kúrát, amit rendesen meg is éreztem, már pár óra múlva... volt minden: fejfájás (olyan, hogy fetrengtem), wc-re járkálás öt percenként, émelygés. Remélem nem fog folytatódni a további napokon! Bár így legalább látom, hogy van hatása...
Tegnap este az óvodában vettem részt a soron következő "Elternabend"-ünkön (alias szülői értekezlet). Nagyon kedélyes, oldott hangulatban, teázás és sütizés közben folyt a társalgás a gyereknevelés örömeiről, nehézségeiről, arról, hogy az anyák/apák mindehhez honnan merítenek erőt a hétköznapi életben (na, ebbe nem merülnék bele, mert igen hosszú lenne a pószt). Igen... nemcsak az óvónénik beszéltek, hanem mi szülők is. Még én is!!!!! És úgy örülök, hogy sikerült értelmesen, érthetően hozzászólnom! Ilyen sikerélmény után igazán élmény a némettanulás...
Enikőt megint muszáj volt kisfilmre vennem. Olyan édesen játszott... Felismertem a játékában az óvodai, óvónéni által a napi ritmus részeként eljátszott ún. "Puppenspiel"-t. Ezt különféle kicsi bábukkal, babákkal, kellékekkel adja elő általában verses formában. A kicsik körbe leülnek a földre. Óvónéni elővesz egy kis selyemkendővel letakart kosárkát, ebből szépen előkerülnek a szereplők és a "háttér" (pl. kék kendő=patak). Aztán megelevenednek a szereplők, a gyerekek meg szájtátva nézik a történéseket :-). Legutóbb amit én is meghallgattam, az egy Matthias nevű kisfiúról szólt, aki felmászott a háztetőre, a háziállatok próbálták lecsalogatni, majd végül az anyukájának sikerült valamilyen furfanggal azt elérnie, hogy kisfia lejöjjön.
Ja, és a kis videó végén Enci is letakarja a kosárkát a kendővel, ahogy az óvónénitől látja nap mint nap :-).

3 megjegyzés:

Lele írta...

Hello! A Márta blogjáról kanyarodtam ide és olvasgatlak.
Én szivesen mélyebben hallánám-olvasnám töled a témáról:honnan merítenek erőt a hétköznapi életben.Mert valahogy ez most engem is foglalkoztat;a négy gyerköc mellé jól fogna egy csodakút.

idrah írta...

Szia lele!

Örülök, hogy jöttél hozzánk, és írtál is!!!! Én is jártam már a ti blogotokon olvasgatni ;-).
Lehet, hogy lesz egy pószt a közeljövőben az "erőmerítésről"... :-)

Lele írta...

Köszi!